Już od dłuższego czasu na trasie Gliwice-Sosnowiec obowiązuje prędkość dla pociągu 60 km na godzinę. Miejscami zmniejsza się ona nawet do 50 i 30 km na godzinę. Wszystko przez zły stan torów. Po rewitalizacji pociągi będą jeździć z prędkością 100 km na godzinę. Remont ma również objąć rozjazdy oraz wymianę sygnalizatorów i napędów zwrotnicowych. I ma się zakończyć w listopadzie.
- Utrudnienia, z jakimi powinni się liczyć pasażerowie, to przede wszystkim zmniejszenie przepustowości na rewitalizowanym odcinku, czyli ograniczenie liczby pociągów. Wydłuży się też czas jazdy przez wyznaczenie tras okrężnych, co wiąże się z pominięciem niektórych stacji i przystanków osobowych. Część odwołanych pociągów zastąpiona zostanie komunikacją autobusową - wymienia Karniewski. - Harmonogram zamykania torów zostanie tak przygotowany, aby zminimalizować utrudnienia dla pasażerów.
Nie tylko u nas
PKP PLK SA chce poprawić komfort na całej trasie Gliwice-Sosnowiec.
Dlatego w kwietniu ruszy remont również innych odcinków. Między Rudą Śląską a Chorzowem zostanie wyremontowanych około 10 km torów - w obie strony. Zrewitalizowane zostanie także ok. 18,6 km torów między Zabrzem a Gliwicami oraz ok. 4,6 km torów między Mysłowicami a Sosnowcem (tor w stronę Sosnowca). Wartość całego re-montu torowisk to ok. 90 mln zł. Na przyszły rok zaplanowano remont kolejnych odcinków tak, żeby linia między Gliwicami i Sosnowcem była cała zrewitalizowana.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?