Balzola wygrała przetarg oferując najniższą kwotę, opiewającą na 32 882 005,67 złotych. Pokonała trzech rywali: ONDE, Transbruk Barczyńskich i Bud-West.
Co ciekawe - te dwie duże inwestycje będą kosztować Toruń tylko niespełna trzy miliony złotych, ponieważ miasto dostało dofinansowanie 30 milionów z Rządowego Funduszu Polski Ład.
Targowisko nie jest zagrożone
- Obie inwestycje są bardzo potrzebne - stwierdził zastępca prezydenta Torunia Zbigniew Fiderewicz. - Docelowo ułatwią podróżowanie po mieście, szczególnie z północnych dzielnic do centrum miasta, pomijając Szosę Chełmińską od Bema do placu NOT-u. To pozwoli na to, aby Szosa Chełmińska stała się lokalną ulicą, obsługującą mieszkańców oraz targowisko miejskie. Przy okazji chciałem zaznaczyć, bo sprawa budzi emocje - nie ma żadnego zagrożenia, że targowisko zostanie zlikwidowane. Zostanie jedynie zmniejszone o cztery procent powierzchni. Pomyśleliśmy też o miejscach parkingowych. Część z nich powstanie między innymi od strony cmentarza, część na parkingu przy Cinema City. Łącznie będzie 175 takich miejsc. Rozmawialiśmy też z kupcami, jak zminimalizować niedogodności podczas budowy.
Budowa trasy staromostowej zostanie zrealizowana na odcinku od placu Niepodległości do ulicy Dekerta. Jest ona ważna w kontekście dużego natężenia ruchu na zjeździe ze starego mostu - głównie w kierunku zachodnim (Drogą Krajową nr 15 i Drogą Krajową nr 80) i północnym (Drogą Wojewódzką nr 553). Zostanie wybudowana jezdnia o dwóch pasach ruchu z obustronnymi chodnikami i ścieżkami rowerowymi, kanalizacją deszczową i oświetleniem oraz zagospodarowaniem terenów zielonych. Powstaną sygnalizacje świetlne na ulicach Dekerta i Gałczyńskiego.
Z kolei przebudowa Drogi Krajowej nr 91 (czyli ulicy Grudziądzkiej) w rejonie skrzyżowania ze Strobanda poprawi bezpieczeństwo na włączeniu tej ulicy w drogę krajową. Będzie to możliwe dzięki budowie w tym miejscu ronda turbinowego.
Duże ułatwienie
- Budowa ronda będzie dużym ułatwieniem szczególnie dla pojazdów wyjeżdżających od strony szybko rozwijających się terenów w północnej części Torunia, czyli osiedla Jar - podkreślił Marek Kamiński, dyrektor operacyjny Balzoli.
Przy okazji tej inwestycji od skrzyżowania Polna - Celnicza do skrzyżowania ze Strobanda powstaną dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu. Po stronie wschodniej wybudowany zostanie ciąg pieszo-rowerowy, a po zachodniej wykonawca nawiąże się do istniejących odcinków dróg rowerowych.
Dobrze znany wykonawca
Wykonawca remontu, warszawska firma Balzola, jest dobrze znana torunianom.
- Firma ta wybudowała linię tramwajową na Jar, obecnie przebudowuje na Jarze układ drogowy, wcześniej oddała do użytku rozbudowany układ drogowy w okolicach Sądu Rejonowego, gdzie powstało rondo Praw Kobiet - wyliczyła Agnieszka Kobus - Pęńsko, rzecznik prasowy MZD.
Polecamy nasze grupy i strony na Facebooku:
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?