Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

S1 z Mysłowic do Bielska: Plan jest, ale nie ma w nim S1

Karol Świerkot, Monika Chruścińska-Dragan
S1 z Mysłowic do Bielska-Białej: Budowa drogi S1 z Mysłowic do Bielska Białej przez Bieruń i Lędziny znowu została przełożona? Tak wynika z opublikowanego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020.

S1 z Mysłowic do Bielska-Białej: Mimo jeszcze tegorocznych zapewnień wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej i zakończonego sporu o wariant budowy drogi w Miedźnej, kluczowa z punktu widzenia, zwłaszcza Bierunia, Lędzin, Imielina i Chełmu Śląskiego droga, może nie powstać w najbliższej dekadzie.

W nowym programie inwestycja znalazła się bowiem, owszem na pierwszym miejscu, tyle że dopiero listy rezerwowej. Co to znaczy?

Budowa wskoczy do programu w wypadku wykolejenia się innej inwestycji lub pojawienia się dodatkowych pieniędzy. Chociaż jak przekonuje Marek Prusak, rzecznik GDDKiA, jest światełko w tunelu. - To prawda, że będziemy realizować te zadania, które zostały wymienione w programie, ale dla drogi S1 nie jest gotowa jeszcze dokumentacja, więc jeśli zostanie dokończona, sytuacja może się zmienić - wyjaśnia.

Do ukończenia drogi S1 pozostał 40 kilometrowy odcinek między węzłem Kosztowy II w Mysłowicach a węzłem Suchy Potok w Bielsku Białej. Dokumentacja ma być gotowa w przyszłym roku, bo aktualnie kończony jest piąty, kompromisowy wariant trasy. - W przyszłym roku wszystkie warianty zostaną poddane ponownej ocenie. Przetarg wówczas mógłby zostać rozpisany w 2016 roku, a budowa zrealizowana w latach 2017-2020 - tłumaczy Prusak.

W czym więc problem? A no w tym, że do kompletu dokumentów potrzeba jeszcze 3 mld zł. A te musi dać rząd. Czy da, tego generalna dyrekcja nie wie. - Teoretycznie są na to szanse - ucina Prusak.

Ważniejsze od budowy S1 okazały się m.in. budowa S8 Radziejowice - Białystok, S51 Olsztyn - Olsztynek czy budowa obwodnicy Kępna S11. Co ciekawe w programie zadań nie znalazło się też dokończenie drogi S69 z Bielska do Żywca oraz autostrady A1 z Częstochowy do Łodzi.

Tylko przez Bieruń przejeżdża 17-20 tys. aut na dobę. Najgorzej jest w czasie zmian na Fiacie i kopalni Piast, wówczas DK 44 stoi nawet przez trzy godziny. Droga odciążyłaby też Imielin i Chełm Śląski, przez które teraz kierowany jest cały ruch z Małopolski do aglomeracji Drogą Wojewódzką 934.

W Lędzinach planowany jest dodatkowy węzeł obok kopalni Ziemowit, co wyprowadziło by ruch po węgiel z centrum miasta. Przypomnijmy, że pierwsze warianty budowy opracowano prawie 10 lat temu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na myslowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto