Komenda Miejska Policji w Mysłowicach po remoncie: Nieodpowiednie warunki lokalowe oraz niewystarczające wyposażenie w sprzęt łączności i sprzęt informatyczny - tak, w 2007 roku oceniła warunki pracy mysłowickich policjantów Najwyższa Izba Kontroli. Na rozpoczęcie remontu komendy mundurowi musieli poczekać jednak jeszcze blisko cztery lata.
- Tragicznie pracowało się tu policjantom. Ze wstydem przyjmowali obywateli - przyznaje mł. insp. Arkadiusz Więcek, komendant miejski policji w Mysłowicach. - Upokarzający był tynk sypiący się ze ścian i sufitów. Kiedy najstarsi pracujący policjanci opowiadają o tym młodym i pokazują zdjęcia, ci nie dowierzają - opowiada.
Remont mysłowickiej komendy rozpoczął się w połowie 2011 roku po kilku latach zwłoki. Wyremontowano wszystkie pomieszczenia i dach. Przebudowano całkowicie główne wejście, instalacje grzewczą i elektryczną, a całość dopełniła termomodernizacja i nowa elewacja, w kolorach policyjnych rzecz jasna. Zaraz po wejściu do środka uwagę przykuwa schludna poczekalnia dla petentów, której wcześniej nie było tu wcale, i nowoczesna dyżurka.
- Skrzydło, w którym pracują funkcjonariusze operacyjni, zachowuje wszelkie standardy. Bardzo piękny jest też plac komendy i nowe garaże - cieszy się mł. insp. Więcek. Całość prac kosztowała 11 mln 400 tys. złotych, z tego 1,3 mln wyłożyło miasto.
Dwa nowe radiowozy, trzeci jeszcze w tym roku
Otwarcie komendy połączone zostało z przekazaniem przez prezydenta miasta kluczyków do dwóch nowych nieoznakowanych radiowozów. - Współpraca z samorządem mysłowickim układa nam się bardzo dobrze. Na ten rok również mamy zapewnione w miejskim budżecie współfinansowanie zakupu nowego radiowozu. To co mnie jednak najbardziej cieszy to 55 tys. złotych na służby ponadnormatywne, czyli dodatkowe patrole piesze w najbardziej uciążliwych miejscach miasta - mówi mł. insp. Więcek.
Remont mysłowickiej jednostki wpisuje się w przyjęty przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych program standaryzacji komend i komisariatów policji. Obecny na uroczystości wiceminister spraw wewnętrznych Grzegorz Karpiński zapowiedział już kolejnych 141 podobnych inwestycji.
- Pozostało nam do wydania jeszcze 700 mln zł. Z tego komenda śląska otrzyma najwięcej środków i najwięcej zadań - mówi wiceminister Karpiński.
Niektóre remonty w ramach I etapu programu już się rozpoczęły, jak na przykład w Tarnowskich Górach czy Kłobucku. Kolejne budynki wyznaczone do modernizacji to komendy powiatowe i miejskie: w Jaworznie, Żywcu, Myszkowie, Pszczynie, Będzinie, Bytomiu, Chorzowie, Rudzie Śląskiej, Częstochowie, Zabrzu i Zawierciu. Listę uzupełniają jeszcze komisariaty: drugi, trzeci i czwarty w Katowicach, pierwszy i drugi w Zabrzu, komisariat w Pyskowicach, trzeci komisariat w Częstochowie.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?