Śląskie sięga do gwiazd

Ola Szatan
Lech Majewski to ambasador Katowic w staraniach o ESK
Lech Majewski to ambasador Katowic w staraniach o ESK FOT. KARINA TROJOK
Udostępnij:
Wokalistka Urszula Dudziak, której utwór "Papaya" znany jest na całym świecie, pojawiła się w tym tygodniu w Bielsku-Białej, by nakręcić spoty reklamowe kampanii promocyjnej "Bielsko-Biała - przeżyjesz dwa razy więcej!". Zdjęcia powstały m.in. na placu Ratuszowym.

Twórcy kampanii potrzebowali ambasadora z renomą. Wybór padł na Urszulę Dudziak, która urodziła się w Straconce (dzielnicy Bielska-Białej).

- Z dużym sentymentem o niej myślę i często nazywam Straconkę swoją matką - powiedziała nam Dudziak.

- Już po wstępnych rozmowach pani Urszula wyraziła zainteresowanie kampanią - mówi Piotr Plewiński z bielskiego Urzędu Miasta. - Finanse odgrywały rolę drugoplanową.

Produkcja czterech filmów reklamowych kosztować będzie 120 tysięcy złotych (w tym honorarium dla artystki). Akcja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Od 15 września filmy będzie można w oddziałach TVP w województwach: mazowieckim, łódzkim i śląskim.

Czy promocja z udziałem gwiazdy rzeczywiście wpłynie na wzrost zainteresowania miastem? - Według nas tak. Urszula Dudziak ma pozytywny wizerunek, to siła osobowości i pozytywne wibracje. Te cechy przekładają się na miasto - stwierdza Plewiński.

Z podobnego założenia wychodzą władze Katowic, które zdecydowały się współfinansować (dały 500 tys. zł) najnowszy film Lecha Majewskiego. Jego tłem są Katowice. - Jestem patriotą lokalnym, a to moje miasto. Tu powstał m.in. "Angelus" i "Wojaczek" - ekipa w 90 proc. była z Katowic - podkreśla reżyser.

Zdjęcia do filmu (w technice wideo art) ruszą 2 października.

- Obraz ma pomóc Katowicom w staraniach o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury. Chcemy pokazać go w muzeach sztuki współczesnej na całym świecie. Zainteresowanie projekcją wyraziły już muzea w Japonii - dodaje Majewski, który jest ambasadorem Katowic w walce o ESK.

Rojek się starał

Przez 4 lata wizytówką Mysłowic był Off Festival Artura Rojka.

Po ubiegłorocznych awanturach o pieniądze między radnymi a prezydentem miasta, muzyk postanowił przenieść imprezę do Katowic. - Polityczne ambicje, kłótnie i brak wyobraźni były silniejsze niż dbałość o społeczny wymiar organizowanej w Mysłowicach imprezy - twierdzi Rojek.

Fight Raport odc.1

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie