Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozbudowę drogi ekspresowej S1 w Sosnowcu w okolicy węzłów Jęzor i Brzęczkowice zaprojektują Mosty Katowice

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
GDDKiA prawdopodobnie jeszcze w maju podpisze umowy na projekt rozbudowy dwóch odcinków sosnowieckiej drogi ekspresowej S1
GDDKiA prawdopodobnie jeszcze w maju podpisze umowy na projekt rozbudowy dwóch odcinków sosnowieckiej drogi ekspresowej S1 GDDKiA
Prawdopodobnie jeszcze w maju, jeśli nie będzie odwołań, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisze umowy z firmą Mosty Katowice na projekt rozbudowy dwóch odcinków drogi ekspresowej S1 w Sosnowcu. Chodzi o część S1 pomiędzy ul. Inwestycyjną a węzłem Jęzor w Sosnowcu i od węzła Jęzor w Sosnowcu do węzła Brzęczkowice w Mysłowicach. To kontynuacja przebudowy dawnej wschodniej obwodnicy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, konieczna po planowanej w najbliższych latach rozbudowie sosnowieckiej części S1 i budowie nowego węzła w tym mieście.

Droga S1 w Sosnowcu ma być ekspresowa nie tylko z nazwy

W sumie oba odcinki mają długość pięciu kilometrów. GDDKiA właśnie wybrała wykonawcę projektów rozbudowy dla dwóch odcinków drogi ekspresowej S1 w Sosnowcu. To fragmenty ekspresówki które wymagają już modernizacji, zwłaszcza, że planowana jest przebudowa wcześniejszych odcinków tej trasy w Sosnowcu. Nowa dokumentacja projektowa ma dostosować parametry geometryczne istniejącej drogi do parametrów technicznych drogi ekspresowej, a konstrukcję nawierzchni drogi i obiektów mostowych do nośności 11,5 t/oś. - Dzięki budowie nowych i przebudowie istniejących ekranów akustycznych zmniejszy się uciążliwość wywołana hałasem od ruchu drogowego. Realizacja inwestycji przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa ruchu drogowego, podniesienia komfortu podróży i poprawy warunków środowiskowych – podkreśla Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA.

Przetarg na projekt rozbudowy S1 w Sosnowcu

Najkorzystniejsze oferty na oba odcinki złożyła firma Mosty Katowice. Pierwszy przetarg dotyczył odcinka o długości około 2,3 km w Sosnowcu pomiędzy ulicą Inwestycyjną a węzłem Jęzor, drugi odcinka o długości ok. 2,7 km zaczynającego się od węzła Jęzor w Sosnowcu, a kończącego się przed węzłem Brzęczkowice w Mysłowicach. Mosty Katowice zaproponowały wykonanie projektu dla pierwszego odcinka za 1 790 880 zł oraz 1 876 980 zł dla drugieg odcinka.

- W przypadku braku odwołań, do podpisania umów mogłoby dojść jeszcze w maju tego roku – informuje Marek Prusak.

Wiadukt nad rzeką Bobrek nie będzie przebudowany

Pierwszy odcinek, czyli część istniejącej drogi ekspresowej S1 w Sosnowcu pomiędzy ul. Inwestycyjną a węzłem Jęzor będzie przebudowana, ale z wyłączeniem około 450 metrowego odcinka, obejmującego wiadukt nad rzeką Bobrek oraz torami kolejowymi wraz z dojazdami, który został przebudowany we wcześniejszych latach. Projekt ma być gotowy do 15 miesięcy od daty podpisania umowy. Obowiązkiem wykonawcy będzie również wsparcie zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzieleniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom oraz pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót wykonywanych. 

W przypadku drugiego odcinka drogi S1, który znajduje się we wschodniej części województwa śląskiego, na terenie miast  Sosnowiec, Mysłowice oraz Jaworzno – projekt ma powstać w ciągu 16 miesięcy od podpisania umowy. W myśl nowego projektu oba odcinki drogi będą wybudowane w standardzie drogi ekspresowej, będą miały po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Pasy będą szerokie na 3,5 metra. Pas awaryjny będzie miał szerokość 2,5 metra.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto