Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont linii tramwajowej nr 14 w Mysłowicach. Potrzebna jest dokumentacja projektowa

Olga Krzyżyk
Torowisko w Mysłowicach jest krzywe i zardzewiałe. Przez to trzęsie i jest głośno, a tramwaj nie może szybko jechać.
Torowisko w Mysłowicach jest krzywe i zardzewiałe. Przez to trzęsie i jest głośno, a tramwaj nie może szybko jechać. Olga Krzyżyk
Remont linii tramwajowej nr 14 w Mysłowicach. Potrzebna jest dokumentacja projektowa, dlatego Tramwaje Śląskie właśnie ogłosiły przetarg. Termin składania ofert to 12 maja. Zmodernizowana ma zostać linia tramwajowa nr 14 wraz z potrzebną infrastrukturą na ulicy Bytomskiej, Szymanowskiego, Powstańców oraz Starokościelnej.

Tramwaje Śląskie właśnie ogłosiły przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej dla zadania „Modernizacja linii tramwajowej nr 14 w Mysłowicach w ciągu ulic: Bytomska, Starokościelna, Szymanowskiego, Powstańców wraz z niezbędną infrastrukturą”. Oznacza to, że krzywe, i zardzewiałe tory, ale także niezbędna infrastruktura zostanie wymieniona. Kiedy? Tego jeszcze nie wiadomo.

Oferty do przetargu można składać do 12 maja. Cała dokumentacja projektowa powinna z kolei być gotowa do 30 czerwca 2017 roku. Dopiero później wyłoniony zostanie wykonawca. Modernizacja linii nr 14 to nie jednorazowe zadanie, a część projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej wraz z zakupem toboru tramwajowego. Spółka Tramwai Śląskich będzie się starała, by ten projekt wziął udział w unijnym rozdaniu na lata 2014-2020.

- Często jeżdżę tramwajami, myślę że są wygodniejsze niż autobusy. Jednak mają pewne wady. Przede wszystkim jest głośno i bardzo trzęsie. Ponadto są za wysokie stopnie i trudno wsiąść i wysiąść. W Katowicach zupełnie inaczej się jeździ. Jest cicho, a wejście do tramwaju jest tuż przy ziemi. Chciałabym, aby też u nas tak było - mówi Ewa Smolińska, mieszkanka Mysłowic, którą spotkaliśmy gdy wysiadała z tramwaju linii nr 14 na przystanku Dworzec Mysłowice.

Jednym z zadań, które obejmuje ten projekt to remont linii tramwajowej nr 14, czyli ok 1,5 kilometra torowiska wraz z niezbędną infrastrukturą. Torowisko na odcinku od skrzyżowania ulicy Bytomskiej z ulicą Świerczyny do dworca kolejowego jest torowiskiem pojedynczym, wbudowanym w drogę. Nie ma możliwości budowy tam przejazdu dwutorowego, bo jest za wąsko. W takim przypadku niezbędne będzie zaprojektować nową sygnalizację międzymijankową, zabezpieczającą przejazdy przez odcinki jednotorowe: Szopienice Chemiczna - Mysłowice Szpital, Mysłowice Szpital - Mysłowice Dworzec.

- Łącznie planujemy modernizację ok. 100 km tras, budowę 22 nowych linii tramwajowych i zakup 44 nowych tramwajów ­ wyjaśnia Andrzej Zawada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie.

- Torowisko ma być zaprojektowane w technologii, która zapewnia maksymalne wytłumienie wibracji, drgań i hałasu. Będzie cicho i wygodnie - dodaje Andrzej Zawada.

Nie tylko torowisko, ale także ulice, którędy jedzie tramwaj nr 14 mają zostać przebudowane, a także chodniki, czy zatoki autobusowe, oświetlenie uliczne, miejsca postojowe, czy odwodnienia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na myslowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto