PKP PLK za 350 mln zł wyremontuje tory z Gliwic przez Bytom do Mysłowic. Jest przetarg

tos/mat.prasoweZaktualizowano 
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na rewitalizację linii na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka kolejowych (nr 132, 147, 161, 180, 188, 654, 655, 657, 658). Linie objęte projektem stanowią część północnej obwodnicy towarowej Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.

Rewitalizacja odcinka Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – Siemianowice Śląskie – Dąbrówka Mała – Katowice Szopienice Północne oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka jest szczególnie ważna dla przewozów towarowych. Dzięki pracom znacząco usprawni się ruch kolejowy
w ważnym społecznie i gospodarczo regionie. Wraz ze wzrostem prędkości, skróci się czas przewozu towarów, a to zwiększy konkurencyjność kolei względem transportu drogowego oraz przyczyni się do ochrony środowiska. Inwestycja korzystnie wpłynie na rozwój gospodarczy Śląska.

Na odcinkach Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – Siemianowice Śląskie – Dąbrówka Mała – Katowice Szopienice Północne oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka obecnie prowadzony jest ruch towarowy. Jednak linie mogą być również wykorzystywane dla pociągów pasażerskich jako linie objazdowe.

W ramach prac, które wykonane zostaną w systemie „projektuj i buduj” zakłada się: m.in. przebudowę stacji Siemianowice Śląskie i Katowice Szopienice Północne. Ponadto będzie kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej, zostaną wymienione tory na długości ok. 49 km. Istotne dla obsługi ruchu towarowego będzie zapewnienie sprawnych przejazdów dzięki wymianie 78 rozjazdów. Odnowionych zostanie też 58 obiektów inżynieryjnych. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewni przebudowa 5 przejazdów kolejowo-drogowych.

Sprawną obsługę stacji, większą przepustowość i poziom bezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W efekcie prowadzonych prac pociągi towarowe pojadą zdecydowanie szybciej. Nawet dwukrotnie wzrośnie prędkość z 40 km/h do 80 km/h. Dzięki temu po odnowionych trasach sprawniej pojedzie większa liczba pociągów,
co pozytywnie wpłynie na konkurencyjność transportu kolejowego.

Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 132, 147, 161, 180, 188, 654, 655, 657, 658 na odcinku Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – Mysłowice Brzezinka – Oświęcim oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka". o wartości ponad 360 mln zł (netto) będzie współfinansowany z POIiŚ 2014 – 2020. Realizacja prac planowana jest na lata 2019 - 2023.

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkaniec

Jak uruchomią większą ilość pociągów, to Siemianowice będą całkowicie nie przejezdne, bo dróżniki na przejazdach kolejowych zamykają je na 10 minut przed pociągiem. Łącznie z przejazdem pociągu trwa to 15 minut. W godzinach szczytu skutecznie zakorkowywują Siemianowice na najbliższą godzinę do następnego pociągu. Dramat. Dróżnicy do wymiany. W Nowym Targu jak Dróźnik zamknie szlaban to można doliczyć do 10 i pociąg już jedzie. Profesjonalizm.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3