Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mysłowice: wymiana torów od sosnowieckiego Jęzora do Mysłowic. Wiadukt na kapitalny remont poczeka

Monika Chruścińska
Trwa wymiana torów od sosnowieckiego Jęzora do Mysłowic
Trwa wymiana torów od sosnowieckiego Jęzora do Mysłowic arc. myslowice.net
Mysłowice: wymiana torów. Widzieliście zamknięty w weekend przejazd pod wiaduktem na ul. Krakowskiej w ciągu DK 79? Jeśli sądziliście, że to długo wyglądana przebudowa starego obiektu, musimy Was rozczarować.

Prace na wiadukcie, owszem rozpoczęły się, ale z gruntownym remontem mają niewiele wspólnego. Administrujące mostem PKP PLK rozwiewają złudzenia: prowadzone tu roboty mają jedynie charakter konserwacyjno-zabezpieczający. Rozpoczął się za to remont torowiska kolejowego od sosnowieckiego Jęzora do Mysłowic. Po zakończeniu prac pociągi przyspieszą tu z 20 do nawet 120 km na godzinę.

Mysłowice. Wymiana torów: Pojedziemy przez miasto do 120km/h

Na szlaku Sosnowiec Jęzor-Mysłowice zrewitalizowanych zostanie ponad 5 km torowiska. Prace właśnie się rozpoczęły i zakończą się 31 sierpnia. - Obejmą wymianę torów, podbijanie i regulację położenia torów, rewitalizację pięciu obiektów inżynieryjnych, m.in. wymianę izolacji pod torami na wiaduktach, regulację sieci trakcyjnej na długości przebudowywanego toru nr 1 i modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym - sygnalizatorów i napędów zwrotnicowych - wymienia Jacek Karniewski z PKP PLK SA.

Spółka chce zrewitalizować tory i wyremontować sieć trakcyjną, by przywrócić trasę do parametrów konstrukcyjnych. Dziś na trasie Sosnowiec-Mysłowice-Gliwice pociągi jadą z prędkością 60 km na godzinę. Na odcinku mysłowickim, ze względu na zły stan techniczny torów, zwalniają nawet do 30 i 20 km/h. - Po zakończeniu inwestycji będą mogły ponownie rozwijać 100-120 km/h - zapowiada Karniewski.

Jak prace przy wiadukcie, to objazdy

Robotnicy pojawili się też minionego weekendu na wiadukcie nad ulicą Krakowską. Most odkąd został wybudowany, czyli od 1903 roku, gruntownego remontu nie doświadczył. Jedynie w 2010 roku budowlańcy na zlecenie spółki PKP TLK zabezpieczyli przęsła wiaduktu. W tym roku zakres robót również ograniczy się do konserwacyjno-zabezpieczających.

- Na czas prowadzonych prac nie przewidujemy utrudnień, jak również zmian w kursowaniu pociągów - zapewnia Karniewski. Droga pod wiaduktem będzie za to zamykana przez kolejne dwa weekendy w piątki po godz. 16 i otwierana w niedzielę przed północą. Utrudnienia czekają nie tylko kierowców, ale też pasażerów wielu przejeżdżających tędy autobusów. Na czas zamknięcia ulicy zostaną wprowadzone objazdy Starokościelną i Bytomską.

Linie autobusowe 788 i 995 zakończą swoją relację na przystanku "Mysłowice Szpital", który będzie przystankiem początkowym i końcowym. W kierunku Tychów i Lędzin przejadą Bytomską i Katowicką z obsługą przystanków "Mysłowice Kopalnia" i "Mysłowice Katowicka".

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na myslowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto