Seniorzy spotkali się w Urzędzie Miasta Mysłowice z przedstawicielami przedstawicielami Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Miejskim Rzecznikiem Konsumentów Anną Rosłoń. Spotkanie w ramach kampanii społecznej „Wiem co podpisuję” odbyło się 15 stycznia.
UKE i Miejski Rzecznik Konsumentów zorganizowali spotkanie ponieważ coraz więcej starszych osób pada ofiarą nietycznego i nieuczciwego postępowania przedstawicieli handlowych podczas podpisywania umów. Dzięki rozmowie i podzieleniu się różnymi przykładami oszustw, seniorzy stali się bardziej świadomi czyhających na nich zagrożeń. Działania edukacyjne zostały podjęte w myśl zasady: „lepiej zapobiegać niż walczyć ze skutkami”.
Starsi mieszkańcy Mysłowic zdobyli więc wiedzę na temat nieuczciwych praktyk rynkowych stosowanych przez niektórych operatorów telekomunikacyjnych, dowiedzieli się jak reklamować usługi, a także zostali zapoznani z możliwościami poradzenia sobie z takimi problemami.
Podczas spotkania mysłowiczanie poznali swoje prawa oraz sposoby, w jakie mogą dochodzić roszczeń. Seniorzy mogli zadawać pytania oraz uczestniczyć w dyskusji.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?