- Zaproponowana kwota to 34 tysięcy złotych rocznie za utrzymanie trzech kursów dziennie, po godz. 6, 14 i 22 - precyzuje Szal. - Z uwagi na to, że propozycja ta w żaden sposób nie zapewnia należytej komunikacji na przedmiotowym odcinku, rozważymy inne możliwości skomunikowania tego rejonu - dodaje.
Propozycje Mysłowicom jaworznicki MZDiM wysłał początkiem stycznia. - Dotyczyła ona współpracy na linii 321 wraz z projektem ewentualnej umowy - wyjaśnia Nikodem Motyka, rzecznik prasowy MZDiM w Jaworznie. - Mysłowice dotowałyby funkcjonowanie takiej linii na ich obszarze. Rocznie byłoby to kilkadziesiąt tysięcy złotych - dodaje.
Przypomnijmy. Linia 321 przestała jeździć z Jaworzna do Mysłowic jeszcze w styczniu ubiegłego roku, gdy rozpoczął się remont wiaduktu, znajdującego się przy ulicy Nowochrzanowskiej. Linia 321 miała wrócić jednak na starą trasę po zakończonej modernizacji obiektu.
Kilka tygodni temu Motyka tłumaczył, że decyzja o przywróceniu dawnej trasy linii 321 uzależniona jest od stanowiska prezydenta Mysłowic. - To on wskazał na potrzebę przywrócenia linii 321, w związku z dużym zainteresowaniem połączeniem mieszkańców Mysłowic - wyjaśniał. - MZDiM poinformował prezydenta Mysłowic, że Jaworzno jest wstępnie zainteresowane ponownym uruchomieniem połączenia, ale tylko i wyłącznie w wypadku podpisania pomiędzy obydwoma miastami stosownego porozumienia określającego zasady funkcjonowania i współfinansowania 321- dodał.
Teraz do Mysłowic pasażerowie PKM Jaworzno mogą dojechać przez sosnowiecką Niwkę autobusami linii E i J, które w centrum miasta skręcają do Katowic. By dostać się do Brzęczkowic, pasażerowie muszą zatem jechać z przesiadkami, na dodatek kupując bilety u dwóch różnych organizatorów transportu.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?