Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dodatkowe tory do Mysłowic i nowy przystanek? Jest umowa na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej

Redakcja
Będą dodatkowe tory między Katowicami i Mysłowicami?
Będą dodatkowe tory między Katowicami i Mysłowicami? tos
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w piątek 12 lutego umowę z firmą Schussler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dotyczącej przyszłych prac między stacjami Katowice Zawodzie i Mysłowice. W rejonie dawnej kopalni Mysłowice ma powstać nowy przystanek. Analizie poddane zostaną również towarowe linie w rejonie Katowic, Mysłowic, Siemianowic Śląskich, Chorzowa i Piekar Śląskich.

Odcinek z Katowic-Zawodzia przez Mysłowice do stacji Sosnowiec Jęzor to część trasy z Katowic do Krakowa, na której od grudnia ubiegłego roku, czyli od momentu wprowadzenia nowego rocznego rozkładu jazdy, wreszcie pociągi poruszają się z przyzwoitą prędkością. I ile remont tej linii etapami prowadzono od Sosnowca Jęzora do Krakowa, to odcinek od Katowic do Jęzora wciąż pozostaje nieruszony.

Widać to zwłaszcza w rejonie Mysłowic, gdzie z powodu szkód górniczych, pociągi wciąż zwalniają. I to ma się właśnie zmienić. Odpowiedź na pytanie w jaki sposób, dać ma właśnie dokumentacja przedprojektowa, umowę na przygotowanie której podpisały PKP Polskie Linie Kolejowe.

Przygotowaniem dokumentacji przedprojektowej zajmie się firma Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. Wartość umowy opiera na 7,7 miliona złotych. Opracowaniem objęty zostanie nie tylko odcinek pomiędzy stacjami Katowice Zawodzie i Sosnowiec Jęzor, ale również wykorzystywane dziś tylko dla przewozów towarowych linie do stacji Katowice Muchowiec, od posterunku Szabelnia przez Siemianowice Śląskie do Chorzowa Starego oraz z Chorzowa Starego do... Brzezin Śląskich i Radzionkowa.

Ta ostatnia, co ciekawe, na odcinku od Chorzowa Starego do Brzezin Śląskich jest rozebrana. To kolejny przypadek w regionie, po linii z Zabrza-Biskupic do Pyskowic, gdy kolejarze zastanawiają się, czy nie odbudować torów, które sami kilkanaście lat wcześniej rozebrali.

Dokument odpowie na pytanie, czy dodatkowe tory powinny się pojawić na odcinku od Katowic do Mysłowic. Kolejarze zapowiadają również, że w przyszłości trasa z Katowic do Krakowa przez Jaworzno Szczakową i Trzebinię ma być przeznaczona dla ruchu pasażerskiego, z kolei pociągi towarowe w tym kierunku mają się poruszać przez Oświęcim.

Wykonawcy studium przenalizują usprawnienie przewozu towarów w regionie. Badane będą możliwości przystosowania stacji Siemianowice Śląskie, Katowice Muchowiec, Mysłowice, Brzeziny Śląskie, Piekary Śląskie Szarlej do obsługi dłuższych pociągów towarowych, do 750 m.

Propozycje wpracowane w ramach studium będą konsultowane z przewoźnikami działającymi w aglomeracji katowickiej. Pozwoli to dobrze prognozować warunki potrzebne dla rosnącego natężenia ruchu i zapewnienia dostępności kolei w Katowicach oraz w okolicznych miastach. Prace studialne określą zakres przyszłego projektu, jego efekty oraz koszty realizacji. Planowany termin realizacji prac studialnych to IV kwartał 2023 roku. Opracowanie dokumentacji projektowej i roboty budowlane planowane są w kolejnej perspektywie finansowej.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dodatkowe tory do Mysłowic i nowy przystanek? Jest umowa na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej - Katowice Nasze Miasto

Wróć na myslowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto