Pomysł ciuchparty w Mysłowicach nie jest nowy. Był już realizowany w różnych formach, ale był skierowany tylko do kobiet. Na takich spotkaniach odbywały się spotkania z makijażystami, którzy pokazywali jak się odpowiednio malować czy pokazy mody second hand. Listopadowy Ciuchparty różnił się od tych, które już się odbyły.
- Od 2 lat prowadzimy klub „100 Pociech". Podczas współpracy z paniami z przedszkola nr 5 w Mysłowicach wpadliśmy wspólnie na pomysł zorganizowania takiego spotkania w formie familijnej. Tak, aby skorzystały z niego zarówno dzieci, jak i ich mamy - powiedziała Katarzyna Grobelna z klubu „100 Pociech".
Główną ideą takich spotkań jest wymiana doświadczeń oraz ubrań czy akcesoriów pomiędzy mamami. Podczas listopadowego Ciuchparty można było również skorzystać z porad dietetycznych od NaturHouse, a „Sklep i Kawiarnia Amarantus" przygotowała dla uczestniczek zdrowy poczęstunek.
Spotkanie zostało połączone również z akcją „Wymiana Ciepła", do której włączyły się Mysłowice. Postawiono wieszak, na którym można było zostawić niepotrzebne ubrania, które zostaną przekazane dla potrzebujących. Dzieci mogły pomóc również innymi dzieciom. Z okazji Światowego Dnia Misia zbierano książeczki i maskotki dla dzieci z problemami onkologicznymi.
Na dzieci również czekało mnóstwo atrakcji. W ramach zajęć z najmłodszymi zatytułowanymi „Maluchy są dźwięczne" prowadzono warsztaty muzyczne. Starsze dzieci brały udział w zajęciach plastycznych, w których motywem przewodnim był miś. Były również zajęcia taneczne na rozluźnienie. Na koniec dzieci mogły obejrzeć film „Kubuś i Przyjaciele".
Ciuchparty cieszyło się sporym zainteresowaniem. W akcji wzięło udział 45 rodzin oraz około 30-40 osób z zewnątrz, które przyszły z ciekawości.
- Uważam, że akcja się udała. Nie powiodłoby się gdyby nie pomoc pań z Przedszkola nr 5. Chcemy zorganizować powtórkę na wiosnę. Być może uda nam się zrobić to w maju. Chciałybyśmy wyjść na zewnątrz, żeby do akcji włączyły się również osoby spacerujące po ulicy. Planujemy, by takie akcje odbywały się dwa razy w roku - powiedziała Katarzyna Grobelna.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?