Dofinansowanie jest przyznawane przez Narodową Agencję w Warszawie. Dąbrowska szkoła jest koordynatorem projektu. Ma on integrować uczniów ze specjalnymi potrzebami, promować współpracę międzynarodową szkół oraz mobilność uczniów i kadry pedagogicznej. Idea projektu pozwala na rozwój zainteresowań uczniów, rozbudzanie wyobraźni i kreatywności poprzez warsztaty realizowane w trakcie jego trwania, a więc od 31 grudnia 2023 roku do 29 czerwca 2024 roku.
Projekt został napisany w języku angielskim przez nauczycieli szkół z Polski i Grecji. Realizacja projektu pozwoli uczniom poznać smak podróży, tradycje i obyczaje kultury polskiej i greckiej, a mobilności zapewnią możliwość doskonalenia umiejętności posługiwania się językiem angielskim.
Program zakłada wyjazdy uczniów wraz z ich opiekunami do Polski i Grecji. Uczniowie zdobędą wiedzę zarówno podczas wyjazdów do krajów partnerskich jak i w szkołach w ramach lekcji programowych i dodatkowych z języka angielskiego. Idea projektu zakłada wszechstronny rozwój dziecka poprzez różne formy ekspresji, stąd pomysł zorganizowania konkursów: na logo, plakat i slogan projektu.
W dąbrowskim ośrodku dwukrotnie, od 3 do 9 marca oraz od 13 do 19 marca 2024 roku, miały miejsce wizyty nauczycieli i uczniów ze szkoły partnerskiej. Podczas warsztatów goście poznali dąbrowską szkołę, zapoznali się z formami pracy w ośrodku, obserwowali zajęcia terapeutyczne, rewalidacyjne i dydaktyczne. Zwiedzili także Kraków, Muzeum Śląskie w Katowicach oraz Kopalnię Soli w Bochni. Obejrzeli także spektakl pt. "Św. Kinga" w wykonaniu uczniów ośrodka. Spacer wokół jeziora Pogoria oraz wycieczka do będzińskiego zamku były okazją do poznania najbliższej okolicy.
Podczas pobytu w Dąbrowie Górniczej partnerzy spotkali się nie tylko z dyrektorem, nauczycielami i uczniami szkoły, ale także z władzami oświatowymi miasta Dąbrowa Górnicza, zastępcą prezydenta miasta Bożeną Borowiec i naczelnikiem Wydziału Oświaty w dąbrowskim Urzędzie Miejskim Martą Bobrowską- Juroff.
Uczniowie i nauczyciele SOSW od 20 do 26 marca 2024 roku byli na pierwszej wizycie w Grecji. Pobyt w Atenach był okazją do zapoznania się z funkcjonowaniem edukacji specjalnej w tym kraju. Poprzez udział w licznych zajęciach, warsztatach, zabawach i wycieczkach uczestnicy projektu poznali kulturę i historię Grecji a do Polski wrócili pełni wspomnień i bogatsi o nowe doświadczenia.
Ukraina rozpocznie oficjalne rozmowy o przystąpieniu do UE
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?