Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Płocku zmienia siedzibę
Od najbliższego poniedziałku, 10 października, Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Płocku zmienia swoją siedzibę. Nowym punktem przyjmowania mieszkańców będzie Urzędu Miasta Płocka al. Piłsudskiego 6 pokój 201 (II piętro). Wcześniej komisja funkcjonowała przy ulicy Misjonarskiej 22.
Zmianie nie ulegają natomiast godziny funkcjonowania komisji, która przyjmuje w następujących porach:
- poniedziałek, wtorek, środa – 15:30 – 18:30
- czwartek – 10:00 – 13:00
Telefon informacyjny do Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Płocka 24 367 17 04.
Czym zajmuje się komisja?
Jak czytamy na stronie urzędu miasta Płocka, w kompetencjach Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych znajdują się następujące zadania.
Podejmowanie czynności zmierzających do podjęcia leczenia odwykowego osób zgłoszonych
do Komisji:- przeprowadzanie rozmów w sprawach osób nadużywających alkoholu,
- przyjmowanie i rejestrowanie wniosków o leczenie odwykowe wpływających z instytucji m.in. Prokuratury Rejonowej, Komendy Miejskiej Policji, Sądu Rejonowego, Izby Wytrzeźwień, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz od członków rodzin osób nadużywających alkoholu,
- motywowanie osób zgłoszonych do Komisji do podjęcia leczenia odwykowego,
- monitorowanie przebiegu leczenia,
- podejmowanie działań w stosunku do osób pijących alkohol w sposób ryzykowny i szkodliwy oraz kierowanie ich do miejsc pomocy specjalistycznej.
Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby
uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu:- zlecanie przeprowadzania badań przez zespół biegłych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania formy leczenia osób zgłaszanych do Komisji,
- kierowanie wniosków do Sądu o nałożenie obowiązku leczenia w zakładzie lecznictwa
odwykowego, - wnoszenie środków odwoławczych od orzeczeń sądów I instancji w sprawach
o zobowiązanie do leczenia,
Kierowanie wniosków do Sądu o wgląd w sytuację małoletnich dzieci.
Występowanie członków Komisji w charakterze strony przed Sądem w sprawach o leczenie odwykowe.
Opiniowanie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych
2021 przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży.Wszczynanie procedury „Niebieskie Karty.”
Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie. Kierowanie osób uzależnionych, współuzależnionych i doznających przemocy w rodzinie do instytucji świadczących usługi specjalistyczne. Współpraca z instytucjami – Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Komendą Miejską Policji, Izba Wytrzeźwień, Poradnią Profilaktyki
i Leczenia Uzależnień, Prokuraturą Rejonową, Sądem Rejonowym, Miejskim Zespołem Interpersonalnym d.s. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie itp. w sprawach osób zgłoszonych do Komisji.Udział w pracach Miejskiego Zespołu Interdyscyplinarnego d.s. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie i grupach roboczych powoływanych zgodnie z Ustawą z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.
Prowadzenie działań edukacyjnych mających na celu ograniczenie dostępności napojów alkoholowych i przestrzeganie zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. Występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
Opiniowanie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych
przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży.
Eurowybory 2024. Najważniejsze "jedynki" na listach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?