Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak wygląda remont "nerki" w Będzinie i DW910? Kierowcy się gubią, tworzą się też korki - zobacz ZDJĘCIA

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
W Będzinie trwa remont "nerki" i DW 910 

Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
W Będzinie trwa remont "nerki" i DW 910 Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Piotr Sobierajski
Remont słynnej „nerki” w Będzinie, a wraz z nią ponad 5-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 910, trwa w najlepsze. Na drogach widać coraz więcej ciężkiego sprzętu, a do tego prace objęły również wnętrze samej „nerki”, choć na szczęście na razie w tym miejscu nie ma jeszcze zamkniętych pasów. Nie mniej jednak wyłączenia z ruchu innych odcinków DW910 sprawiają, że w godzinach szczytu komunikacyjnego tworzą się tutaj spore korki.

Zobacz ZDJĘCIA -kliknij TUTAJ!

Droga wojewódzka 910: barierki i koparki na wyłączonych z ruchu fragmentach jezdni

Droga wojewódzka 910, to główna droga prowadząca przez całe miasto, łącząca DK86 i Czeladź z Dąbrową Górniczą. Drogowcy rozstawili na niej barierki, zajmując skrajne pasy ruchu w obu kierunkach. Zerwana została już stara warstwa asfaltu, trwają roboty związane z kanalizacją, a wcześniej usunięte zostały z pobocza wszystkie drzewa, kolidujące z tą inwestycją.

Remont DW 910 i „nerki” to jedno z największych drogowych przedsięwzięć w ostatnich dziesięcioleciach w Będzinie. Oficjalnie cała inwestycja rozpoczęła się 9 listopada ubiegłego roku, ale prace na dobre rozpoczęły się w drugiej połowie lutego.

Prace trwają na odcinku od „nerki” do wiaduktu nad DK86 na granicy Czeladzi i Będzina na ul. Czeladzkiej, a także na ul. Kołłątaja w stronę Dąbrowy Górniczej, na wysokości będzińskiego zamku i kościoła pod wezwaniem Świętej Trójcy.

Kierowcy muszą mieć się na baczności, bo w godzinach szczytu komunikacyjnego, między 14 a 17 na „nerce” tworzą się korki. Powoduje je zwężenie jezdni w kierunku Dąbrowy Górniczej, a także fakt, że część samochodów skręca w ul. 11 Listopada. Miejsca prac w terenie są dość dobrze oznakowane, ale okazuje się, że niektórzy kierowcy mają duże problemy z orientacją. Kilka dni temu kierowca szarego SUVa wyjeżdżając od strony ul. 11 Listopada, przejechał przez torowisko tramwajowe i nagle wjechał pod prąd w górę w al. Kołłątaja, po stronie jezdni obok kościoła św. Trójcy. Na szczęście jadący lewym pasem kierowca zdążył wyhamować i nie doszło do zderzenia obu pojazdów, ale cała sytuacja wyglądała bardzo groźnie.

- Potem ruch będzie wahadłowy. Odcinki drogi objęte tymi utrudnieniami będą się zmieniać wraz z postępem prac. Będzie funkcjonowała na przebudowywanych odcinkach sygnalizacja świetlna – informuje Ryszard Pacer, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.

Obecna organizacja ruchu ma obowiązywać do 26 kwietnia. Z ruchu wyłączony jest prawy pas jezdni w kierunku centrum Będzina DW 910. Wyłączenie z ruchu obejmuje odcinki:

  • od skrzyżowania z ul. Koszelew do skrzyżowania z ul. Stawową o długości ok. 500 m,
  • od skrzyżowania z ul. Stawową do skrzyżowania z ul. Paryską – ok. 500 m,
  • od wiaduktu nad torami kolejowymi do skrzyżowania z ul. Teatralną – ok. 200 m,
  • od skrzyżowania z ul. Zawale do przystanku autobusowego w pobliżu posesji przy H. Kołłątaja 30.

- Prace trwają także na zieleńcach przy jezdniach skrzyżowania zwanego „nerką”. Jednak jezdnie te nie będą wyłączone z ruchu w ciągu najbliższych dwóch miesięcy – przekazał Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach.

Remont „nerki” w Będzinie i DW 910: prace potrwają aż do 2026 roku

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach jesienią 2023 roku wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przebudowę DW 910. Prace zaplanowane zostały na bardzo długim odcinku (ponad 5 kilometrów), a więc od skrzyżowania z DK86 na granicy Będzina i Czeladzi aż do granic Dąbrowy Górniczej. Wykonawcą prac jest firmą Drog-Bud Sp. z o. o. Wartość całego przedsięwzięcia to niespełna 109,4 miliona złotych.

Drugi etap prac remontowych obejmie „nerkę" do mostu nad rzeką Czarną Przemszą. Jak dowiedzieliśmy się w ZDW w Katowicach nie przewiduje się jednak gruntownych zmian geometrii czy układu dróg na „nerce”. Zostaną one po prostu zmodernizowane.
- Trzeci etap prac obejmie DW 910 na odcinku od mostu nad rzeką Czarna Przemsza do granicy miasta Dąbrowa Górnicza – mówi Ryszard Pacer.

Wszystkie prace w ramach tej inwestycji powinny zostać wykonane w 30 miesięcy od podpisania umowy. A to oznacza, że finału tego przedsięwzięcia można spodziewać się dopiero w 2026 roku.

Remonty dróg w Będzinie: nowe miejsca parkingowe na Ksawerze

Jak przekazał lokalny samorząd Będzina aktualnie naprawiane są po zimie ubytki w miejskich jezdniach. Cały czas trwają także drogowe inwestycje na Syberce.

Rozpoczął się również remont chodnika wraz z budową zatok postojowych przy ul. Szymborskiej na Ksawerze. Przy ul. Andersa 1 trwa natomiast remont parkingu. W efekcie przeprowadzonych prac, których koniec nastąpi w maju tego roku, mieszkańcy Warpia mają zyskać 16 nowych miejsc postojowych.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bedzin.naszemiasto.pl Nasze Miasto