Śląskie sięga do gwiazd

Ola SzatanZaktualizowano 
Lech Majewski to ambasador Katowic w staraniach o ESK FOT. KARINA TROJOK
Wokalistka Urszula Dudziak, której utwór "Papaya" znany jest na całym świecie, pojawiła się w tym tygodniu w Bielsku-Białej, by nakręcić spoty reklamowe kampanii promocyjnej "Bielsko-Biała - przeżyjesz dwa razy więcej!". Zdjęcia powstały m.in. na placu Ratuszowym.

Twórcy kampanii potrzebowali ambasadora z renomą. Wybór padł na Urszulę Dudziak, która urodziła się w Straconce (dzielnicy Bielska-Białej).

- Z dużym sentymentem o niej myślę i często nazywam Straconkę swoją matką - powiedziała nam Dudziak.

- Już po wstępnych rozmowach pani Urszula wyraziła zainteresowanie kampanią - mówi Piotr Plewiński z bielskiego Urzędu Miasta. - Finanse odgrywały rolę drugoplanową.

Produkcja czterech filmów reklamowych kosztować będzie 120 tysięcy złotych (w tym honorarium dla artystki). Akcja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Od 15 września filmy będzie można w oddziałach TVP w województwach: mazowieckim, łódzkim i śląskim.

Czy promocja z udziałem gwiazdy rzeczywiście wpłynie na wzrost zainteresowania miastem? - Według nas tak. Urszula Dudziak ma pozytywny wizerunek, to siła osobowości i pozytywne wibracje. Te cechy przekładają się na miasto - stwierdza Plewiński.

Z podobnego założenia wychodzą władze Katowic, które zdecydowały się współfinansować (dały 500 tys. zł) najnowszy film Lecha Majewskiego. Jego tłem są Katowice. - Jestem patriotą lokalnym, a to moje miasto. Tu powstał m.in. "Angelus" i "Wojaczek" - ekipa w 90 proc. była z Katowic - podkreśla reżyser.

Zdjęcia do filmu (w technice wideo art) ruszą 2 października.

- Obraz ma pomóc Katowicom w staraniach o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury. Chcemy pokazać go w muzeach sztuki współczesnej na całym świecie. Zainteresowanie projekcją wyraziły już muzea w Japonii - dodaje Majewski, który jest ambasadorem Katowic w walce o ESK.

Rojek się starał

Przez 4 lata wizytówką Mysłowic był Off Festival Artura Rojka.

Po ubiegłorocznych awanturach o pieniądze między radnymi a prezydentem miasta, muzyk postanowił przenieść imprezę do Katowic. - Polityczne ambicje, kłótnie i brak wyobraźni były silniejsze niż dbałość o społeczny wymiar organizowanej w Mysłowicach imprezy - twierdzi Rojek.

Wideo

polecane: Flesz: Czy grozi nam katastrofa klimatyczna?

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3